21 dec. 2011

Svar på era frågor

Många frågor har ramlat in efter mitt förra inlägg och jag vill såklart försöka svara på dem alla. Personen som mitt inlägg handlade om har valt att inte bemöta min kritik mot henne till mig personligen utan skriver ut sin ilska på fb där hon även länkar till mitt inlägg. Inte konstigt att det kort därefter kommer kommentarer som hittills varit de enda som varit negativa och ingen av dem vill stå för sina åsikter utan väljer att vara anonyma. Kanske finns de inte ens på riktigt? I vilket fall så vill jag bemöta deras kritik:

Elin - Jag söker inte efter sympati, då borde jag gråtit ut på fb eller skrivit inlägget med en helt annan ton. Jag väljer att vara saklig och informativ för att varna andra från att göra samma misstag som jag. Jag har skrivit precis så som händelseförloppet har inträffat och utelämnat de mest kränkande kommentarer från hennes sida eftersom de inte var relevanta för historien. Vad gäller min egen insats i tvisten så har jag hotat med att gå till jurist vilket var det enda som verkade fungera. Kan inte komma på något annat jag kan ha gjort som uppfattats negativt. Säger hon annorlunda så får hon stå för det, jag har all vår korrespondens sparad.

Jenny - Jag spyr inte galla över någon, jag berättade om en händelse som jag vill varna andra för att hamna i. Genom att vara noga med avtal som man ingår, även vänner emellan! Jag har inte skrivit ett ord som inte är sant och jag har stöd i de samtal jag haft med henne som alla finns sparade. Kanske du vill att jag lägger ut det istället? Skulle det vara mer rättvist?

Emma - Det är inte jobbet med min blogg eller med min logo som jag kritiserar, utan arbetet med en hemsida! Jag kommer snart få en ny hemsida så att bloggen ser ut som den gör för den göra tills dess. Tråkigt att du inte gillar mina designs men lyckligtvis finns det många andra som gör det!

Jag har inte hängt ut någon eftersom jag inte berättat vem det är, och jag säger endast hur det gick till så förtal är det knappast frågan om.

Intressant också att de få negativa kommentarer jag fått, är postade strax efter att hon länkat hit från sin fb-sida...

Men framför allt vill jag tacka dig Emma, eftersom du nu avslöjat vem det är som tvisten handlar om så behöver jag ju inte försöka hålla det hemligt längre. Det var utav respekt som jag valde att inte gå ut med hennes namn. Den respekten har hon knappast visat mig med tanke på vad hon skriver om mig på fb. Undrar vem som sjunkit lågt? Knappast är det jag.

Som sagt så är jag nöjd med min logo som jag för övrigt betalt henne för att göra, hon gör inga gratisarbeten för mig inte! Bloggen har jag också betalt för att få gjord och jag tog faktiskt inte bort hennes signatur medvetet utan råkade göra det när jag rensade bort gamla bilder. Ska genast sätta tillbaka den igen! Så finns det några frågetecken fortfarande om vem detta handlar om så kan ni alltså kolla längst ner på bloggen, signaturen är numera tillbaka!
 

Nu tänker jag lämna denna diskussionen för den ger inte mig något genom att fortsätta hålla den vid liv. Jag har betydligt roligare saker att blogga om och berätta för er underbara läsare! Till exempel den intervju jag gjorde igår... mer information om detta kommer senare idag!