21 juli 2011

Startar eget :)


Har lämnat in ansökan om F-skatt samt registrering av enskild firma hos bolagsverket nu. Har fått hem min laptop som ska få bli företagsdator och förberett den med de program jag behöver samt Visma SPCS. I veckan har jag pratat bank och försäkringar med olika företag samt läst på om bokföring och regelverk! Har dessutom mailat en person som jag ser mycket upp till och bett om ett mentorsskap.

Så nu väntar jag bara! Väntar på besked om min ansökan överhuvudtaget går igenom så att jag får starta eget och väntar på svar från försäkringsbolaget om deras rekommendationer. Mycket väntan blir det och jag vill så gärna att allt ska klaffa :) Håller tummarna hårt och försöker hålla mitt bristande tålamod i schack!

Vad tycker ni förresten om shortsen på bilden? Hoppas ni gillar dem då det är min design :) Riktigt häftigt att se sitt mönster till salu i butiker lite här och där! Bilden är lånad från torgstenen.se där du nu kan köpa detta mönster!!

Så nu förstår ni kanske varför det varit sådant hyssj hyssj om det jag pysslat med nu ett tag!


post signature

13 kommentarer:

  1. Ska hålla tummarna för dig, Lycka till!
    Miastickar

    SvaraRadera
  2. Grattis gumman, är såååååååå stolt över dig.
    Klart att allt kommer att klaffa. :)

    SvaraRadera
  3. Du måste lyckas, du gör ju så fina saker.

    SvaraRadera
  4. Coolt! Lycka till! JAg håller tummarna!!! vilka häftiga shorts förresten!

    SvaraRadera
  5. Hoppas det går bra att få igång företaget! Shortsen är fina men rymmer inte min för stora mage :-((

    SvaraRadera
  6. Lycka till! Shortsen var jättefina!

    SvaraRadera
  7. Är det virkat o stickat du ska hålla på med ? Det kommer att gå skitbra!men Lycka till säger jag ändå!! kram kram =)

    SvaraRadera
  8. MEN... va roligt! Det kommer att gå fint, så himla kreativ och duktig som du är. Jag håller både tummarna och tårna för dig. KRAM!

    SvaraRadera
  9. Shortsen var ju grymt coola!
    Lycka till med allting nu! Vi håller tummarna för dig!
    Kram
    Carina & Co.

    SvaraRadera
  10. åh vad kul att starta eget inom sin hobby!! :) ska du sälja mönster eller saker du tillverkar eller både och eller vad???? :) jag funderar på att starta en egen garnaffär/designa lite mönster också, senare när vi flyttat till större hus. vill vill vill!! :)

    lycka till nu med detta!!

    SvaraRadera
  11. Håller tummarna för dig och ditt egna företag!

    SvaraRadera
  12. Grattis! Önskar dig lycka till med företaget :) Önskar jag kunde få tummen ur också ;)
    Ha de bäst!
    Kram/Rita

    SvaraRadera