25 juli 2011

Rundtur i pysselhörnan


Äntligen börjar min pysselhörna bli något så när organiserad även om jag fortfarande inte är riktigt nöjd. Å andra sidan blir jag nog inte riktigt nöjd förrän jag får mitt eget lilla rum som jag kan möblera som jag vill samt med en dörr så jag kan stänga in mig i min egen värld när jag behöver jobba ostört. Just nu får jag försvara min hörna från 3 mycket nyfikna katter som hellre ser att jag ger dem uppmärksamhet istället för att virka :)

Har sett många fina pysselhörnor på diverse bloggar och jag blir alltid så avundsjuk på alla som verkar ha allt organiserat och ordentligt med plats och jag har känt att jag inte har haft något direkt att visa från min jobbplats. Men nu är det i alla fall dags att visa hur jag har det :D

På bilden ovanför kan ni se mitt "nya" skåp som jag nyligen släpat in i min hörna, den stod tidigare i sovrummet med en stor LCD-skärm ovanpå. Eftersom vi aldrig använder den skärmen till mer än att spela tv-spel ett handfull gånger per år så tyckte jag att jag behövde den bättre hos mig!

I skåpet har jag mina pärmar med mönster och företagspapper, virkböcker, säkerhetsögon, nosar och annat smått och gott som jag kan tänkas behöva när jag jobbar. Bredvid står skrivaren som kan spotta ut nya mönster till mig. Min kontorsstol är ny sen ett par veckor och är helt underbar att sitta i, vilket jag ju behöver eftersom jag spenderar väldigt många timmar där!



På bild nummer 2 kan vi se min stationära dator (skärmen i alla fall) längst till vänster och min nya laptop längre bort på skrivbordet (är den som jag just nu bloggar från faktiskt för första gången!). Notera kaffekoppen och mitt pågående projekt på skrivbordet, en mycket vanlig syn! Just nu jobbar jag på ett par svart shorts till lillasyster.
Anslagstavlan är mitt komihåg och där sätter jag upp alla datum och uppdrag jag behöver komma ihåg tillsammans med almanackan bredvid. Bakom min stol hänger 5 tyglådor som är mitt primära garnförråd, tyvärr får inte allt plats där så jag måste även ha kartonger och påsar med mer garn och stoppning på golvet under lådorna. Har dessutom fått lägga undan böcker från två av hyllorna i bokhyllan för att få plats med allt garn! Min slutsats av det är ju såklart att jag behöver mer plats för mina saker, någon som inte är lika förtjust i min hobby och numera även jobb kanske skulle säga att jag har för mycket garn ;) Givetvis är det inte sant!

Så vad tycker ni om min hörna? Har ni tips på bra förvaring eller smarta lösningar på organisation så skulle jag väldigt gärna vilja höra dem :D


post signature

5 kommentarer:

  1. Jättefin pysselhörna....jag hade ett pysselrum tills lilleman föddes och vi flyttade. Nu har jag mina garner i en låda i förrådet och en låda i garderoben...så är det när man har lite plats...3 per på 49 kvm :-( Vi letar större men det är ju knappast att tänka på att jag skulle få ett eget rum där, för 4:or här i Norge är svindyra...vi har max råd med en 3:a och det först när jag har börjat jobba.

    SvaraRadera
  2. finfin såklart. och så får ju lilla jag snart se den i verkligheten... lyckos mige. nästa gång vi ses så ska vi minsann leka med våra mobiler... haha/Cattis
    kramkram

    SvaraRadera
  3. Du verkar ha bra koll på grejorna! Ibland är det lättare att vara organiserad ju mindre plats man har, för man är liksom tvungen... Det är kanske svårt för dig att ha garn framme att titta på, men hade det inte varit inspirerande med någon annan färgklick? Själv får jag så mkt ideér av färger och garn :-)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Varför inte använda en fristående garderob med hyllor till alla dina garner. Använd väggarna till att sätta upp hyllor till förvaring av pärmar o dyl. Det blir lättare att städa om inte allt står på golvet.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det har artat sig bra, inte minst när du inte har ett eget rum. Håller med ovanstående om förvaring på vägghyllor. Det finns fina lådor och genomskinliga också, så det syns vad de innehåller...
    Hoppas det blir till din belåtenhet snart!

    SvaraRadera