28 nov. 2009

Tillökning i garnsamlingen!

Har blivit en del nya garner under veckan. Först kom paketet med posten som jag beställt. Fyra nystan som jag hade beställt kan jag dock inte visa för dem ska skickas till min hemlis ;) Men det andra har såklart fotat! Blev bland annat det rosa garn som ska användas till de torgvantar som Kashaya vann häromdagen här på bloggen. Hittade även en liten stickbok med grundläggande sticktekniker så nu ska jag försöka mig på det med :)

Samma dag kom även ett brev med den virknål jag köpt av en virkvän från amigurumi iFokus. Den är verkligen jättehäftigt för det sitter en lampa i handtaget, så när man tänder den lyser hela nålen upp! Perfekt när man inte har så bra ljus eller virkar med mörka garner. Kommer helt klart att köpa hem fler av dem så jag får fler storlekar!



Sen fick jag en trevlig överraskning av syrran! Hon hade hittat utförsäljning av ullgarner på Röda Korset och tänkt på storasyster. Så glad jag blev av dem, chokladfärgen är helt underbar! Tack syster yster, älskar dig!



Idag har svärföräldrarna varit här. Det blir tyvärr inte så ofta vi ses eftersom de bor i Borås. Svärmor är också väldigt glad för garner och stickar mycket. En massa nystan hade hon med sig till mig, garner som hon själv färgat med olika naturmaterial. Garnet är tvåtrådigt ullgarn och helt fantastiskt!

Så nu har jag en massa nya saker att hitta på med mina nya "vänner", blir nog inte så svårt att komma på idéer :D Problemet blir väl att sålla bland allt jag vill göra :)

5 kommentarer:

  1. Lyckliga dej, det är aldrig fel med mer garn.

    SvaraRadera
  2. Tack! Och jag älskar dina kommentarer! Ha en mysig advent! Kram

    SvaraRadera
  3. Svar: Vad kul att du vill vara med i Veckans blogg =) Vilken av alla dina bloggar vill du nominera? Alla?

    Men man röstar inte i en kommentar. Man röstar i rutan i högerspalten, så titta gärna in igen (innan kl.22.00 ikväll) och rösta där så din kommentar räknas =)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig blogg du har! Jag har lagt till den i min blogglista, hoppas det är okej. Hit kommer jag komma tillbaka ofta!

    SvaraRadera