25 nov. 2009

Sorgsna Saga

Lilla sorgsna Saga flyttade idag in hos oss, men varför är hon så ledsen? Hon är ju så vacker, och hennes accessoarer fantastiska från det underbara halsbandet till den lilla hatten och underbara klänning! Men vänta... Hon fattas ju en SKO! Klart hon är ledsen då!



Hon försökte sig på att prova en av mina skor men hon blev inte gladare för det av uppenbara skäl...


Till slut satte hon sig bara och hängde med huvudet, det krossade verkligen mitt hjärta att se hennes så deppig!


Jag hjälpte henne högst upp i garnhyllan och äntligen verkade hon bli lite gladare. Hon ser ut att trivas där bland alla de färgglada pälsgarnerna. Men jag skulle verkligen behöva lite hjälp med att göra henne riktigt glad, så ge mig förslag på vad det skulle kunna vara!

Detta är mitt bidrag för december månads tävling för Amigurumi iFokus där temat denna månaden var "ögon". Mönstret är helt och hållet mitt eget.
Vinnaren röstas fram av medlemmarna på Amigurumi iFokus så håll utkik efter röstningen och jag håller tummarna för att ni röstar på mig ;)

6 kommentarer:

  1. Åh. vilken härlig berättelse! Tala om var o när röstningen är, så röstar jag på dig, så klart! =)Är ju medlem där, som du vet.

    Kram/Rita

    SvaraRadera
  2. jag tycker inte hon ser sorgsen ut!!Bara lite melankolisk för att hon inte har ett husdjur så det måste hon ha,nåt unikt bara för henne!! Hon vart jättefin!!!=)

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fin hon är! Jag älskar den lilla kepsen!! Jag kommer att rösta på dig...igen.

    SvaraRadera
  4. Hej vännen,

    Min virkblogg verkar inte bli uppdaterad i din lista, vill bara säga att jag lagt ut bilder på mina fina julkycklingar där.

    Hoppas du får en fin helg

    kramkram

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Jag tror det är många som skulle vilja virka denna amigurumin. Kan du inte lägga ut mönstret??? Vi måste ju se till att det finns fina amigurumimönster på svenska med :-).
    Jag vill också passa på att tipsa om att man kan hitta svarta brads i Krisitianstad hos Bokbindare Rosenkvist på Döbelnsgatan 5. Har hon inga inne beställer hon hem. Kanon!!!
    Virkliga hälsningar!

    SvaraRadera