25 nov. 2011

Svar till garnbytet!

Jag har anmält mig till ett garnbyte (ja ett till! det är ju så roligt!) som Antiann håller via sin blogg Annelies liv och lite till. Till detta fick man en del frågor att besvara för att underlätta för den som ska svänga ihop paketet :) Här är mina svar:


Vad har du för garnrelaterade drömprojekt? 
Jag vill virka något mysigt till mig själv, med företagsstarten så går all min tid till att virka beställningar och projekt till andra.

Vilket är ditt favoritgarn (märke eller material)?


När det gäller amigurumi är min favorit helt klart Svarta Fårets garn Tilda, men jag virkar gärna i andra garn också. Gärna mjuka och gosiga garner!

Vilket garn gillar du verkligen inte?

Är inte förtjust i plastiga akryler, är inte emot akryl i sig. Vissa akryler känns som naturgarn och dessa är helt ok :)

Vad virkar/stickar/skapar du just nu i garnväg?



Jag virkar i stort sett enbart (kommer inte riktigt överens med mina stickor!), just nu virkar jag på 2 olika amigurumi-projekt till Svarta Fåret och Marks & Katten. Har just avslutat två sorters koftor och jag har även en halsduk på gång till lillasyster.

Vad gör du helst med garn (t ex virka, sticka)?

Virka, helt klart!

Vilka är dina favoritfärger?


Lila och grönt i alla nyanser :D

Vad gör du när du unnar dig det där lilla extra?




Tidigare har jag köpt godis till mig själv men nu har jag bestämt mig för att ta tag i min hälsa och sockerberoende och ska sluta helt med socker och kolhydrater! Så nu måste jag hitta nya vägar :) Gillar att pyssla med olika saker, fixar gärna mina naglar när jag känner att jag har tid med det. Då målar jag dem själv och nya nagellacker är alltid skojigt. Försöker använda min kreativitet och prova nya designer med olika färger, rhinestones och liknande.

Vad dricker du helst?

Är helt klart kaffemänniska även om jag också ibland dricker te. Jag provar gärna nya kaffesmaker med annorlunda ingredienser, senaste köpet var pepparkakskaffe!

Vad äter du som smågott (t ex godis, choklad, torkad frukt, chips)?

Med min nya diet som innebär totalstopp på socker och kolhydrater blir det givetvis tufft att hitta något smågott jag kan äta. Nötter är dock helt ok!

Har du några allergier mot livsmedel?

Nej

Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa?

Tovning skulle vara skoj att få testa!

Samlar du på något?


Inte direkt men har mängder med böcker. Gillar att läsa och skulle aldrig få för mig att slänga en bok. Läser gärna verklighetsbaserat och om tragiska livsöden, läser också fantasy och böcker om olika pyssel/hantverk.

Har du någon annan blogg än den du angett i garnbytet, som kan ge din avsändare mer information?


Bloggar om hur det är att leva med fibromyalgi men tror inte den kan ge så mycket info som skulle vara användbart till detta byte. Jobbar också med en ny blogg där jag ska lägga upp bilder som jag fotograferat med nya kameran. Ska nämligen läsa en kurs i fotografi till våren och vill bekanta mig lite med kameran innan dess.

Finns det något ytterligare som din avsändare kan ha nytta av att veta?

Älskar djur, framför allt katter men även hundar och tycker att vinthundar är den coolaste rasen! Har en dröm om att skaffa en Saluki en vacker dag. Gillar teknik och "nördiga" prylar, spelar en del onlinespel när tiden räcker till (Aion & WoW).


Ska bli spännande och se vad DU (min bytarvän) kan hitta på!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar