27 maj 2011

Födelsedag och mors dag i helgen

Att vara född på mors dag (1983) medför ibland problem, som i år till exempel när det åter igen sammanfaller på samma dag att både jag och världens alla mammor ska firas.

Oftast blir det ju så då att mors dag går före och mitt kalas får hållas någon annan dag. I år har jag dock bestämt mig för att strunta i att ha ett eget kalas och istället så passar jag på att bli firad tillsammans med mamma och mormor hemma hos mormor på söndag. Det kommer att bli en hel del folk där så antagligen är jag rätt trött och sliten efteråt, men det ska även bli roligt såklart!

Idag damp det ner en del avier från posten samt ett brev från svärföräldrarna i brevlådan. Jag vet att avierna innehåller en massa garn så jag är såklart ivrig att få hämta ut dem! Hoppas innerligt att jag kan övertala sambon att cykla iväg och hämta dem imorgon :D Annars får jag väl flörta lite med någon som kan köra mig dit efter kalaset på söndag! Har en aning om vad som kan finnas i kuvertet från svärföräldrarna men eftersom det klart och tydligt står "får ej öppnas förrän den 29:e maj" så får jag väl vänta på det med. Usch, gillar inte alls att behöva ha tålamod och vänta!

Bilder på garn m.m och rapport från kalaset kommer såklart inom kort!


post signature

2 kommentarer:

  1. Va kul att hitta en like!
    Jag är också född på mors dag 29/5 1966!
    Vi tvillingar är bäst!!!!
    I morgon kommer Carola med man och Anna, och vi ska grilla!
    Min mamma har alltid ansett mors dag som kommersiellt trams, så efter teckningsstadiet så har vi aldrig firat det.
    Grattis i förskott! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Själv är man född på farsdag =) Tycker det är toppen, ja menar bättre present kan man väl som förälder inte få? =) hoppas att du får en underbar dag!
    Kram
    Carro

    SvaraRadera