23 apr. 2011

Pysselkiisen vs. Symaskinen 1-1



Hör upp! Maskinen är trädd *YAY*

Inte nog med att jaj äntligen har trätt den, jag har faktiskt SYTT också :) Några smågrejor bara än så länge men måste ju börja nånstans. Så första dagen med symaskinen gick både upp och ner, även om jag till slut lyckades få klart en hel del saker (1 poäng till mig) så lyckades maskinen bråka en massa också (1 poäng till den).

Först gick övertråden av gång på gång och det tog ett tag innan jag kom på att kolla inställningen på undertråden som ju såklart var alldeles för spänd. Nästa missöde var ett stort trådbo i undertrådshuset. Tog mig en halvtimme med pincett för att få bort all tråd igen *suck*, därefter flöt det på rätt fint ett tag tills nålen gick av på mitten!! Så bara att lära sig lite snabbt hur sjuttsingen man byter nål.


Detta hann dock bli klart innan jag inte orkade mer och gav upp:

- garnpåse (ska till Kanada för ett byte)

- 2 st behållare till hundbajspåsar (en till mamma och en till hennes väninna)

- 2 vetevärmare; hjärtan i filt (vinröd till mamma och blå till Kanada)

- 3 st skydd till mammas hundar


Summa sumarum: är mycket nöjd med mitt första möte med maskinen, tror vi nog kan bli riktigt goda vänner en vacker dag :) Ska skriva en lista på syprojekt som jag vill göra eller håller på med och lägga upp i sidan på bloggen så ni kan följa med på vägen! Nya WIP/FO- sidan kommer också upp inom kort där ni kan se virkprojekt på gång och även vad jag gjort klart. Det är via ravelry som dessa "progressbars" kommer.

Projekt på gång: tygpåsar, mönster på barnmössa, virkning för välgörenhet



post signature

3 kommentarer:

  1. Välkommen till syträsket. ;) har man väl börjat är det svårt att sluta. Jag håller just nu på diverse små projekt, nyckelgömmor, väskor, sminkväskor i långa banor.

    SvaraRadera
  2. Välkommen i tyg och nålträsket :))

    SvaraRadera
  3. Så kul att du kommit i gång!!! *pepp, pepp*

    Och just det ja, på listan av saker som du behöver när du ska sy borde jag lagt till reservnålar. Det kommer att gå åt massor av dom och dom brukar gå av när man har bråttom att bli färdig och/eller när affärerna hunnit stänga.

    SvaraRadera