9 dec. 2009

Julpyssel!

Den senaste tiden har det blivit mycket pysslande med julklappar så därför kan jag inte blogga om det men givetvis har det fotats här hemma så att jag kan visa upp dem efter julen :)

Men en del annat julpyssel har det också blivit.


Några julstjärnor har jag lyckats virka ihop, dessa har jag sedan stärkt med trälim för stadga och för att få fram mönstret ordentligt. Äntligen hemma berättar på sin sida hur man stärker med trälim! Mönstret på stjärnorna listar jag här nedan (från vänster till höger på bilden)

1 - Attic24: snowflake
2 -
Tant Grön: snökristall
3 - Drops: stjärna
4 -
Tant Grön - Istappar


Julkort till några lyckliga personer ;) Korten är utklippta kartongbitar som jag klätt i julklappspapper och sedan dekorerat med spets. Tomtenissarna och klapparna virkade jag under gårdagen och limmade på, väldigt enkelt mönster som jag virkade på frihand. Tomteflickan fick flätor och nissen fick ett yvigt julskägg :)


Den här lilla nissen hämtade jag från moster igår. Tycker han är väldigt söt och fick bli det första officiella julpyntet här hemma :) Han heter Tryggve och köptes på ett inredningsparty för ett tag sedan. Egentligen skulle man köpt hela serien men det hade min plånbok inte klarat av tyvärr :( Så då fick jag nöja mig med den minsta nissen som mäter 32 cm från tå till luvtopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar