9 nov. 2009

Garn och Te - paketet kom idag!


Posten har alldeles precis varit här och med sig hade brevbäraren ett paket! Inte vilket paket som helst heller utan ett paket hela vägen från Island! Riktigt häftigt att man nu är ägare till isländskt garn :D Garnet är dessutom helt underbart mjukt och fantastiska färger! Blev alldeles lycklig när jag öppnade paketet, kan man bli förälskad i garn? ;) Garnet har nu fått en värdig hedersplats i min garnsamling och huvudet surrar av tankar på vad jag kan hitta på med det, måste ju såklart bli något riktigt fint till mig själv :D Alla tips och idéer är hjärtligt välkomna!

Tusen tusen tack Ida för ett fantastiskt paket! Har inte hunnit provsmaka teet ännu men det luktar ljuvligt! Blir antagligen en kopp framåt kvällningen när dagens sysslor är färdiga och jag i lugn och ro kan mysa med garnet, hihi!

8 kommentarer:

  1. Hej, härligt paket du fick. Jag har mönster på muffins. vi kan ha envirkamuffinsdag...:)
    kramkram

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt det såg ut :)
    Jag hade behövt hjälp med ytterligare en bit av beskrivningen.

    v 3: 1 fm i nästa fm, 2 fm i nästa fm (24)
    v 4: 1 fm i nästa 2 fm, 2 fm i nästa fm (32)
    v 5: 1 fm i nästa 3 fm, 2 fm i nästa fm (40)
    v 6: 1 fm i nästa 4 fm, 2 fm i nästa fm (48)

    När jag räknade innan jag testade att virka (för att slippa riva upp) så får jag det till 35 när det ska vara 32 =S Och jag har sen v3 24m som det står. Skulle du vilja förklarar lite bättre vad det är jag ska göra?

    SvaraRadera
  3. Verkligen en varm och go röd färg på det där garnet!! Mycket nyfiken på vad du ska göra med detta speciella garn :)
    Mvh
    /Ingela

    SvaraRadera
  4. Vad härligt garnet ser ut, förstår att du är glad. Nu får du krypa upp i soffan, virka nåt mysigt och dricka en härlig kopp te.
    Ha en bra dag!
    Kram Rita

    SvaraRadera
  5. Det där teet ser grymt gott ut! Och jag som inte ens är någon större tedrickare...

    SvaraRadera
  6. Tack snälla för det fina garn och te paketet du skickade mig! Bara älskade alla de turkosa färgerna! Och superfint kort!
    TACK!

    http://luxurybyme.bloggproffs.se/

    SvaraRadera
  7. Islänskt garn?! Nu blev jag lite avundsjuk ;) Nu kom jag dessutom på vad jag glömt, jag ska fota mitt paket som kom igår...

    SvaraRadera