3 nov. 2011

Lera, lera.... lera!


Ny hobby är alltid skoj och lera är något jag aldrig riktigt tänkt på att börja med, men passade på när jag beställde hem lite från Panduro att testa ett nybörjarkit! Oj, vad roligt det var. Tiden flög förbi och jag satt långt in på kvällen med mitt pysslande och knådande :D


Bild lånad från Panduros hemsida


Kollade runt en del på nätet medan jag väntade på min leverans och hittade mängder med inspirerande videos på youtube.

Så vad tycker ni om mina första trevande steg i lerträsket? Har redan mängder med idéer som jag vill prova härnäst men får väl se vad jag hinner med och vad leran räcker till. Kanske får beställa hem lite till ;)

12 kommentarer:

  1. Tycker lera verkar himla kul, men jag har inget tåladmod för att göra det ordentligt och fint ;)

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Visst är det kul att hålla på med fimolera?! jag har just gjort smycken - halloweenpumpor.

    SvaraRadera
  3. Jättefina! Jag är särskilt imponerad av tårtan :)

    SvaraRadera
  4. du e så duktig på allt pyssel du gör! hoppas att den lilla blå draken mår bra!

    SvaraRadera
  5. Jag ritade ögon och mun med en spritpenna på mina halloweenpumpor!

    SvaraRadera
  6. Va bra! jag har resten av gänget från julkalendern här hemma, funderar på at hitta på en ny story till denna jul. Jag mår toppen nu så det e väldigt skönt!

    SvaraRadera
  7. Vad skoj med ny hobby, jo tiden rusar iväg
    Oj var de redan läggdags haha

    SvaraRadera
  8. Hej. Nu är oktober månad över och med det även Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Vi har tillsammans lyckats samla in över 45 miljoner kronor! Vi vill rikta ett varmt tack till dig för att du hjälpt oss att uppmärksamma Rosa Bandet och kampen mot bröstcancer på din blogg. 
Tillsammans gör vi skillnad! :) Kram

    SvaraRadera
  9. säljer du några små mini ler tomtar?

    vlj86@hotmail.com

    SvaraRadera