31 juli 2011

Min nya mentor, shorts & fiskspa

copyright June Gilbank


Jag berättade nyligen om att jag försökt få tag i en mentor som kan hjälpa mig komma igång med företaget och nu är det klart :) Det är inte en dålig mentor jag lyckats få utan den person som jag beundrat mest i virk-branschen och som inspirerat mig massor ändå sedan jag började virka amigurumi, nämligen JUNE GILBANK! June har just flyttat från Kanada till Sydafrika med sin man och jobbar nu därifrån med sitt företag. Hon säljer mönster på nätet via sin hemsida PlanetJune, har skrivit boken "Amigurumi for dummies" och har vunnit flera utmärkelser för sin blogg och instruktionsvideos. Hon bloggar också, kolla in hennes blogg som är full med tips och inspiration!

Riktigt häftigt att hon valt att ta sig an mig och hjälpa mig framåt :D



Äntligen är shortsen klara till lillasyster, är så drygt att virka samma sak flera gånger och dessa shorts blev riktigt dryga. Speciellt när jag upptäckte att jag virkat ett helt ben fel och var tvungen att dra upp och börja om :( Kasst när man virkar fel på sitt eget mönster! >.< Men men det är sånt som händer, bara att göra om och göra rätt :P Bilden är ju inte bäst men det är inte bara svårt att virka i svart det är även knepigt att fota det!



Häromdagen var jag och sambon på fiskspa, det var en riktigt häftig upplevelse att få fötterna mumsade på av några hundra små fiskar :) Fötterna blev jättefina och både jag och sambon är sugna på att åka dit igen! Var lite otäckt till att börja med att stoppa ner tassarna i akvariet men det kändes ungefär som om det blåstes små bubblor runt fötterna, gjorde varken ont eller kittlades utan kändes mer som en lätt massage :D Har ni möjlighet att prova så rekommenderar jag det verkligen!


Just nu - jag jobbar på nya översättningar som passar bra till välgörenhet! Lättvirkat och snabbvirkat till baby, håll utkik :D



post signature

2 kommentarer:

  1. Fasiken så skoj. Är sjukt avis på dig att du lyckas :)

    SvaraRadera
  2. Jag har en ide' om att starta en pyssel stafett och eftersom du är så full av kreativitet, undrar jag om du kanske skulle ha lust att vara med?
    Se detta inlägg för mer info:
    http://sniffarskonhet.blogspot.com/2011/08/pyssel-stafett.html
    //jonna d

    SvaraRadera