8 okt. 2010

Rustad för kylan!

Detta blir faktiskt första vintern/hösten som jag virkat något till mig själv! Har blivit mössa, torgvantar och ett par mystofflor som jag redan springer runt i hela dagarna :)



När jag fyllde år fick jag underbart garn från min vän Cattis. Eftersom jag ville virka något till mig själv med detta garn så tog det ett tag att komma på vad jag ville göra. Av någon anledning är det så svårt att komma på idéer till själv men så mycket lättare till andra. Garnet heter Gjestal Bris och är tyvärr på utgång ur sortimenten just nu, 3 nystan gick det åt till både mössa och vantar. Tyvärr tog den grå färgen slut med endast två varv kvar på ena vanten så fick skutta till garnaffären för att skaffa mer. Hade lillasyster med mig då och när hon fick se min mössa ville hon också ha en. Så hon passade på att köpa Gjestal Bris hon också!



Såhär fin blev hennes mössa!



Till baktassarna har jag virkat ett par mystofflar av det mysiga ullgarn som jag fått av svärmor. Har haft lite bekymmer att komma på vad jag skulle virka av det tjockare garnet men så slog det mig att jag behövde värma mina frusna fötter nu när kylan kommer. De är underbart sköna och riktigt varma o goa!


Lillasyster ville såklart ha tofflor hon också!

Det kommer att bli mer mössor och vantar att virka framöver. Ska fixa mössa och torgvantar till nyförlösta Carina men dessa garner har inte kommit ännu så jag får vänta lite med det. I onsdags eftermiddag fick hon och morbror en liten gosse och han är verkligen gudomligt söt! Hoppas på att få träffa honom snart :)




4 kommentarer:

  1. Verkligen fina saker ... funderar på att försöka mig på att virka antingen/och/eller (!) mössa samt tofflor. Vad föreslår du för garn för nybörjare? Till mössan önskar jag inget stickigt och inget statiskt... Har du något förslag?
    :)

    SvaraRadera
  2. både mössan och innetossorna är jättefina, längtar tills jag får dem imorgon :)

    SvaraRadera
  3. Fint med virkat, ser liksom roligare ut. trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Fin mössa, själv virkar jag mycket mössor just nu med olika resultat, provar mig fram. Har du mönster till mössan? Tycker det var en fin avrundning upp till, hur har du ökat varven?

    Hälsn. Heleena

    SvaraRadera