20 aug. 2010

En udda beställning!

Ni som virkar eller skapar i allmänhet får säkert precis som jag en massa önskemål från familj och vänner. Oftast vill de ha saker som jag redan gjort, ibland kommer det dock lite andra önskemål!

En vän till mig från Göteborg gav mig en udda beställning för ett par månader sedan. Han ville nämligen att jag skulle virka ett bdsm-par! För er som inte vet vad bdsm är så föreslår jag att ni googlar det för jag tänker inte gå in på det ämnet i denna bloggen ;) Dockorna har varit klara i flera veckor nu men jag har dragit mig för att visa upp dem här på bloggen, dels för att jag varit orolig för att vissa kan se dem som stötande och dels för att bdsm inte riktigt hör hemma på denna blogg. Till slut har jag dock beslutat mig för att visa dem ;) För även om motivet kanske kan vara lite udda och lite malplacerat här så ligger det ändå en hel del tid, arbete och kärlek bakom dessa två och eftersom bloggen ju ska visa det jag skapar så...

Hoppas ni tar bilderna för vad de är och ser det som ett roligt och lite udda inslag i virkvärlden!






Som vanligt tar jag gärna emot kommentarer (bra som dåliga), älskar att läsa era små hälsningar till mig :) Glöm inte heller bort tävlingen i förra inlägget, inte långt kvar nu innan den avslutas och jag behöver all hjälp jag kan få!

Har flera projekt på gång nu så fler uppdateringar följer efter hand :)

Trevlig helg!!

21 kommentarer:

  1. Jag gillar dem :-D Tycker det är skitkul med lite udda virkningar!

    SvaraRadera
  2. Det var då verkligen detalj rika dockor ...
    Du är ju mästare på att virka och få till de där lilla extra .
    Beställaren måste ju bli nöjd !
    Ha det bäst // Ingmarie

    SvaraRadera
  3. Hehe, det roligaste virkade jag sett! :-)

    SvaraRadera
  4. Dom är jättefina,vad kul att få sätta igång hjärnan och virka eller pyssla ihop nåt speciellt till nån. Kram sytanten

    SvaraRadera
  5. Tycker de är häftiga! De måste bli omtyckta av beställaren.

    SvaraRadera
  6. Hahahaha ja det var minsann en udda beställning. :D Det blev riktigt bra, beställaren lär bli riktigt riktigt nöjd :D

    SvaraRadera
  7. Dom är jättefina, och bra att du visar dom. Du är verkligen kreativ, och påhittig.

    SvaraRadera
  8. Huvudsaken att beställaren blir nöjd.Jag funderar fortfarande på förra inlägget, kommer väl på något snart. Ha en skön helg

    SvaraRadera
  9. äntligen får jag se dem här.... modiga du....

    kramkram

    SvaraRadera
  10. Jag tycker som var helfräcka =)

    SvaraRadera
  11. Du måste haft väldigt kul när du skapade dem, de är jättebra =O)

    SvaraRadera
  12. hahahahahahaha, uddaste beställning jag hört talas om. men f** vad bra dom blev :)
    / Joanna

    SvaraRadera
  13. Dom var ju jättefina och detaljrika. Du skall inte skämmas eller tycka att dom är anstötande på något vis. Otroligt fint gjorda!
    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  14. Otroligt fina och detaljrika! Du är verkligen superduktig =)
    Hoppas allt är bra med dig!
    Tänkte tipsa om en liten utlottning jag har på min blogg =)
    Ha de bra!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Haha, du e helt otroligt duktig med virknålen! Hoppas allt e bra med dej! Haft en bra sommar?

    SvaraRadera
  16. Haha! Amigurumifigurer blir så lätt sockersöta och gulliga. Härligt med något annat :-)

    SvaraRadera
  17. Haha, grymt festliga dockor faktiskt! Man måste nog ha lite humor som virkkonstnär också:) Snyggt tycker jag hur som helst!

    SvaraRadera
  18. Du är så bra på att virka, så beställaren bara måste gilla det du åstadkommit. Jag gillar det väldigt mycket!

    SvaraRadera
  19. Du är så duktig.. Vad bra dom blev =)

    SvaraRadera