2 maj 2010

Tillökning i familjen!



Vi har fått bebisar i hemmet! Visserligen är de virkade men så underbart söta i alla fall :) Visst hade jag väl kanske önskat mig en riktig bebis men under tiden så får jag nöja mig med dessa små gullungar!

Virka en bebis till de nyblivna föräldrarna eller till någon som är gravid. Varför inte använda som mobil till vagnen eller ovanför sängen/skötbordet?

Jag har som vanligt virkat med svarta fårets Tilda som ni hittar billigt och i en enorm mängd färger hos Torgstenen! Bebisarna mäter ca 15 cm inklusive hår och filt och ca 11 cm utan filten. Har såklart använt lite fina dekorationer från min shop för att göra dem ännu sötare :)
Mönstret finns redan på tradera, etsy och ebay men ni kan även köpa det via bloggen här för 25:- Maila mig för betalningsinfo.


6 kommentarer:

  1. Vad påhittig du är !! Alltid nya ideér o fina blir dem !!=)

    SvaraRadera
  2. Dom är jättefina, ser fram mot nästa mönster.Det är spännande.

    SvaraRadera
  3. Jättefina, det bästa med dessa är att man inte behöver byta blöja. Jättesöta =o)

    SvaraRadera
  4. Så söta! Vore ju perfekt, inget skrik, inget blöjbyte ;)
    Du är verkligen påhittig =)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jag kan komma på massor av fördelar med en virkad bebis istället för en "riktig".
    :-)
    Du är verkligen superduktig!

    SvaraRadera
  6. Oj vilka underbara skapelser du virkar ihop, superfina! Gillar verkligen sumon längre ned på sidan också :-D

    SvaraRadera