16 apr. 2010

Bebisar!



I måndags började min praktik på BB/förlossning! Redan första kvällen fick jag vara med om två förlossningar och det var helt fantastiskt! Det är svårt att förstå hur stort detta mirakel är att föda barn förrän man sett det. Har redan lärt mig otroligt mycket och för varje dag som går blir jag mer säker på att det är barnmorska jag vill läsa vidare till :D
Trivs oerhört bra både med min handledare och arbetskamrater och visst tycker jag att det är väldigt tråkigt att denna praktik enbart varar två veckor. Hade gärna stannat längre på denna underbara plats!




Någon virkning har det dock inte blivit i veckan så jag får virka så att nålen glöder nu under helgen istället :) Tur att man kan stilla sitt virkbehov genom att läsa andras härliga bloggar! Men nu blir det virkat för hela slanten i alla fall. Hoppas få klart åtminstone ett mönster innan måndag!

5 kommentarer:

  1. Vad kul att det känns rätt för dej !!Virka på !hehe Kraaam=)

    SvaraRadera
  2. Barnmorska är nog ett jobb som aldrig blir slentrian, tror jag. En av mina grannar är det sen 20 år, och hon älskar fortfarande sitt jobb!
    Lycka till med virkningen =)

    SvaraRadera
  3. Tycker det är så roligt, både att du är ifrån krstd, har katter och virkar. Dessutom läser min bästa kompis också till sjuksköterska på hkr, och hon vill också inrikta sig på barnmorska! Hoppas du får lite virk-rum i helgen.

    SvaraRadera
  4. Tycker det kanske är dags för oss två att ta en fika i stan och träffas :)

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att du praktiserar på bb. Synd du inte är där när jag ska in ;)
    Vilken är din handledare?
    Kram Carina

    SvaraRadera