7 mars 2010

Ägg, ny award :) och efterfrågningar!


Det tog inte länge innan jag började pyssla med äggen som jag fick från Virkaholic, hon slog verkligen huvudet på spiket med allt hon lade ner i mitt hemlispaket :D Blev riktigt nöjd med äggen och tycker de är supersöta!

Jag har dessutom fått en till sunshine-award! Denna gång från Pixi!! Tusen tack, värmer verkligen ända ner till tårna :D

Sen har jag funderat över en annan sak... tycker det är så bökigt när man ska köpa in saker till sina amisar. Ögon på ett ställe, nosar på ett annat, brads, band och rosetter på ett tredje. Är det bara jag som känner att man nästan bara lägger pengar på frakt till en massa olika företag? Jag skulle vilja samla allt på ett ställe, skulle det vara intressant? Vad skulle ni i så fall vilja se där? Saknar ni något annat som ni skulle vilja köpa? Speciell färg på ögon/nosar eller storlekar? Passa på att ta chansen att utforma det utbudet ni själva skulle vara intresserade av!

Har en efterlysning också! Har en stor kartong i källaren med gamla LP-skivor som jag ärvt från min pappa. De flesta är tyvärr i ganska dåligt skick men där finns många fina också. De är från 85 och bakåt. Nu funderar jag på att sälja dessa, men eftersom de har lite av ett sentimentalt värde vill jag gärna att någon som är kunnig i området tittar på dem. Vill gärna att de hamnar hos någon som kan uppskatta dem mer än vad jag kan! Så ge mig tips på vart jag kan hitta någon som kan hjälpa mig att ge mig ett värde eller hjälpa mig att sälja dem!

11 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja kunna köpa bra virktillbehör, bra virknålar, bra nålar att sy ihop sin figurer med, små dekorationer. Ögon och nosar är också bra.

    Kram/Lotte

    SvaraRadera
  2. Jag skulle vilja köpa färgglada garner, säkethetsögon i stort utbud, säkerhetsnosar i många storlekar, gärna en massa små detaljer som säkerhetshjärtan osv som gör amisen mer personlig.. sen lite mer professionella virknålar (som ergonomiska), böcker..

    ingen tantigt liksom, mycket fokus på amigurumi. inga virkade tantkoftor-mönster utan roliga! de flesta garnhemsidor har med bara massa fula broderimönster.

    wow, lite omöjligt men en shop á la amigurumi på alla håll och kanter. skulle få mig att jizz in my pants av kreativitetsryck.

    SvaraRadera
  3. Naturligtvis alla ögon, nosar,ergonomiska virknålar av olika slag mm.

    SvaraRadera
  4. Ögon, nos, små söta knappar, tunna band, små rosor, virknålar och annat som man kan pynta amigurumisar med.
    Du har nåt att hämta på min blogg =o)

    SvaraRadera
  5. Jag har en tävling där man kan vinna en klocka:
    http://sallyomuffybloggen.blogg.se/2010/march/tavling-hos-mig-vinn-en-klocka-fran-smalsli.html
    Var gärna med :)

    SvaraRadera
  6. Hejsan ! Vilka jättefina saker du gör !!
    Jätteskoj att du vill va med i min tävling !
    Ha en riktigt fin dag !
    Helen :0)

    SvaraRadera
  7. Söta äggen blev :) Jag försökte gå in på sidan Handgjordasaker innan, men hela internetfönstret hänger sig varje gång och måste avslutas. Är jag ensam om detta, eller har du också möjligtvis råkat ut för det? >.<

    SvaraRadera
  8. LadyNight: jag kan klicka på bilden utan problem, men vet inte om någon annan har haft samma problem.

    SvaraRadera
  9. Garnnystan i många olika färger, säkerhetsögon i olika färger och storlekar. Djur nosar är såklart positivt.Virknålar, stoppning, små detaljer, bra förvaring till säkerhetsögon och nosar samt till virknålar och varvmarkörer. Allt jag kan komma på nu :)

    SvaraRadera
  10. Å, jag skulle vilja köpa; ögon, nosar och små dekorationer som hjärtan elr liknande man kan sätta på sin amigurumi i massor sen även virknålar med skönt handtag:)

    SvaraRadera