19 feb. 2011

Halsduk och babykläder!

Tusen tack för alla "krya-på-dig", ni är helt underbara! Mår mycket bättre nu och har fått gjort en del virkat nu när jag tagit det lugnt som jag visa :)



Denna halsduk har jag virkat med ett helt fantastiskt garn som heter Ella Rae - Lace Merino. Det var kärlek vid första maskan! Hade det inte varit för snälla Stefanie som driver Garnboden i Söderköping hade jag troligtvis aldrig fått chansen att virka med detta garn, jag är nämligen lite för snål för att köpa dessa typer av garner till mig själv ;) Nu kommer jag troligen att jämföra alla garner med detta och inget kommer att kunna mäta sig med det :P "mjukt garn" har fått en helt ny betydelse för mig, haha! Mönstret till halsduken hittade jag på ravelry.

Garnet finns i en fantastisk färgskala och några av dem finns hos Garnboden för dem som vill lyxa till det i vardagen :D




När jag besökte Torgstenen i Hörby för ett tag sedan hittade jag garnet "Pretty Baby" från Svarta Fåret och kunde inte motstå det! Det skriker ju efter att få bli något sött till en liten kille eller tjej :) Så givetvis hade jag 2 nystan med mig hem efter det besöket! Nu har vi ju av en händelse en liten kille i familjen som jag hoppas ska bli glad för lite nytt i garderoben. Eftersom jag inte sett den lille sen julafton hoppas jag kunna muta föräldrarna att hälsa på hos oss med en liten present, hehe.



Garnet räckte precis till en liten söt Jester-mössa också, vem har sagt att mössor måste vara rundade? Fixade till två små toffsar också, är det inte bara för sött? Kanske kan jag få till en liten bild på lillkusinen i sin nya outfit och visa för er sen :)


Planen för dagen är att ta igen lite skolarbete
och sen ska jag försöka ta itu med utlottningen till er!

6 kommentarer:

  1. Så fin halsduken blev, blir inte kusinen nöjd med det du vikar är det en dum kusin. S

    SvaraRadera
  2. Sandra, det är jättefina saker du gör.
    Måste ju bara kommentera vad "anonym S" skriver.
    Dum kusin??? Han är 4 månader gammal och världens goaste. Nätmobbning är det värsta jag vet, men tydligen fullt legalt! Skärpning till anonym!
    /Carina

    SvaraRadera
  3. Jag har varit inne på Garnboden ibland när jag har varit hemma och hälsat på mina föräldrar. En fantastiskt lite butik med en mycket trevlig ägare :)

    SvaraRadera
  4. Carina - nätmobbing? Du överdriver inte lite nu? S är inte anonym för mig och jag vet att hon inte menar ngt illa. Uppenbarligen är det också ok för andra att bakom någons rygg avråda folk från att hälsa på för att det är så skitigt/ohygieniskt. Hur ska det rubriceras? Vanlig mobbing kanske?

    SvaraRadera