15 mars 2010

Månadens Amigurumi-tävlingen!

Förra månaden deltog jag inte, men denna månaden kunde jag inte motstå! Temat är "mini", hur litet kan man virka och ändå få en fin amigurumi? Jag antog utmaningen och här är resultatet:

Den lilla kaninen mäter hela 3 cm i höjd!! 3,5 cm inklusive de söta öronen. Jag har använt virknål 2.0 och järbos minigarn i akryl. Knapparna på klänningen (som är avtagbar) är guldfärgade rhinestones, hon har även en rosa rhinestone på rosetten.

Lilla-Bergskaninen!
Visst finns det likheter med Lisebergskaninen, men det vill inte denna lilla flicka lyssna på. Hon är nämligen en Lilla-Bergskanin! Ända sedan hon var mycket liten (jodå, hon har varit mindre) har hennes stora önskan varit att få bli en Lilla-Bergskanin. Hela dagarna jobbar hon på tivolit och ger ut färgglada ballonger till barnen, hon älskar verkligen sitt jobb trots att lönen kan tyckas fattig. En morot om dagen var allt facket lyckades förhandla fram till henne, men hon är så nöjd i alla fall. För förutom "lönen" och oändligt antal ballonger får hon den rosa arbetsklänningen med tillhörande rosett samt ett eget litet 2-rumshål på tivoli-området!



Här poserar hon med den snart uttjänade 50-öringen!

4 kommentarer:

  1. Den lilla kaninen tjejen är helt underbar. Hoppas det går bra på tävlingen, jag röstar på dig klart.

    SvaraRadera
  2. Så söööt! Hur kan du bara virka så smått? Jag röstar på dig såklart, men var röstar jag?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Omröstningen har inte börjat ännu, men jag meddelar såklart så fort den gör det :D

    SvaraRadera
  4. Den är jättesöt, vilket pilleri, att få fram alla detaljer när det är så litet.

    SvaraRadera