2 sep. 2009

Shopoholic jag!? näääeee....

Har aldrig gillat att shoppa kläder, väskor eller skor (finns tydligen de som shoppar upp min ranson också ändå >.<) men när det kommer till datorprylar, böcker eller hobbysaker så är jag såld! Kan sitta i timmar vid datorn och planera inköp som jag vill göra (när pengarna finns... suck). Gör helst mina inköp via nätet eftersom jag ofta får svårt för att bestämma mig och på detta sätt kan jag titta på samma saker om och om igen innan jag köper. Även om det helt klart är mysigt att strosa i en garnbutik också och få känna på alla härliga garner :)

Ikväll kunde jag inte sova, händer allt oftare numera tyvärr, så jag gick in och kollade mitt konto för att se om csn äntligen gett mig lite pengar. Det hade dom!!! Tillsammans med Cattis (min nya virkkompis) hade jag redan en lista på saker som skulle beställas, så det har jag gjort nu! Känner mig lite euforisk nästan när jag nu sitter och tänker på allt skojigt som är på väg hem till mig :D

Samtidigt finns där även en kuslig liten röst i bakhuvudet som inte gillar att jag är glad. Rösten meddelar mig gång på gång att jag egentligen inte hade råd med denna lilla shopping och att jag borde ha betalat lite räkningar istället. Tyvärr har rösten rätt, räkningarna växer och växer men samtidigt så tycker jag att jag förtjänar lite saker till mig själv. Gångerna jag handlar till mig och inte saker som vi måste ha till hemmet är lätträknade. Visst borde jag då inte känna ångest över lite garn och några ögon/nosar så mycket som jag jobbat och slitit hela sommaren? Visserligen kanske det blev liite mer än "några" ögon/nosar och ska hag vara ärlig så köpte jag kanske mer än liite garn...

Nej! Tänker banne mig inte ha ångest över att jag nångång får skämma bort mig själv! Nu ska jag bara sitta och ivrigt vänta in mina paket och glädjas över hur mycket kul jag kan skapa under hösten. För jag lär inte kunna handla något nytt nu förrän nångång 2020 haha!!!

Håller förresten på med ett lite större projekt just nu, någon i familjen kom på den brilljanta idén att vi skulle ha ett akvarie i en av bokhyllorna. Kan säga att det inte var jag eller någon av katterna så har jag inte sagt rakt ut vem det är... Är faktiskt lite stolt och rörd över denna någons plötsliga kreativa sida även om det innebär att jag nu virkar som en fåne för att få till alla fiskar/snäckor och koraller :D Foto kommer givetvis så fort installationen är klar och redo för beskådning. Just nu finns där Mr Squid, stingrockan Rocky, Delfinen Delfi, 2 guppys, en guldfisk och 3 babybläckfiskar samt en hög med koraller. Nästa blir att fixa snäckorna! Får förmodligen fylla ut med en och annan liten firre sen också när man ser var det fattas något.

Blir väl till att virka en liten stund till nu innan jag lägger mig igen för att försöka sova en andra gång. Ska dricka en kopp te och ta en smörgås med... tur att man är ledig från skolan imorgon, hade blivit jobbigt annars...

10 kommentarer:

  1. God morgon. Hoppas du soverfortfarande när du nu sitter uppe på nätterna. Hoppas det gick bra i skolan igår. Jag ska dit idag.

    Klart du är värd "lite" garn med tillbehör. Det är vi alla väl....

    Jag har jobbat och virkat så händerna värker så gårdagen blev utan virkning och kanske händerna får vila idag med.

    kramkram

    SvaraRadera
  2. Tycker du är värd lite garn och grejer! Intressant med akvariet...ser fram emot bilderna! Låter som ett projekt att "kopiera" :-) om det är ok...

    SvaraRadera
  3. Var beställer du garnet ifrån?

    SvaraRadera
  4. Du är värd allt gumman. Är stolt över dig, att du lyckas sluta röka. Jätte duktigt gjort. Du är verkligen min syster som lyckas med allt du bestämmer dig för. Bra gumman :) Får komma hem till dig någondag och ha trevligt. Är ledig alla tis och ons så himla skönt :) Vi hörs syster. Kramar <3

    SvaraRadera
  5. svar Malin: Tack syrran, du är underbar! Älskar dig massor!

    svar Sara T: Köper mitt garn på Varftofta garn samt Violas garn. Länkar dit finns till höger :) Tack för ditt besök.

    SvaraRadera
  6. Tack! :) Ska spana in länkarna. Har sedan ngt år kommit igång med stickning och är nu inne på att lära mig virka! Har en liten bebis så små figurer till honom känns lockande att få göra!

    SvaraRadera
  7. Hej igen... var inne på vartofta garns hemsida och en helt ny värld öppnar sig.. det finns allstå specielt virkgarn :) En fråga: Jag tänkte börja med att virka en boll till bebis. Det står i beskrivningen att man ska använda bomullsgarn som passar till "stickor nr 3". Tror du då det syftas på vanliga stickor och att man då ska använda en mindre virknål- dvs då borde detta garn fungera? (Eliza 8/4 - virknål 2-2,5 Stickor 3 mm) kan tyvärr inte kopiera in länken här av ngn anledning...

    SvaraRadera
  8. Var har du hittat mönster för akvariet och dess innehåll?

    SvaraRadera
  9. svar Sara T: Tror det garnet passar jättebra. Har egentligen ingen betydelse vilken storlek på garn du väljer bara du har en virknål som passar. Det du får tänka på att bollen blir större om du väljer ett tjockare garn och mindre om du väljer ett tunnare. Själv virkar jag mestadels med virknål 4 men det är en smaksak.

    SvaraRadera
  10. Nu har jag fört över pengarna till dig. Nu längtar jag efter våra paket. Visst är vi värda de så som vi slitit hela sommaren.

    kramkram

    SvaraRadera